Tájékoztatás a GYVR alapellátási modul bevezetését megelőző feladatokról
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának jóváhagyása mellett a fejlesztésért felelős Efop-1.9.4-Vekop-16-2016-00001 „A Szociális Ágazat Módszertani és Információs Rendszereinek Megújítása” c. kiemelt projekt az IDM regisztrációval kapcsolatban az alábbi tájékoztatót adja ki:
A Gyermekeink védelmében elnevezésű informatikai rendszer (GYVR) gyermekjóléti alapellátási felhasználóinak regisztrációja 2021. március 30-ával kezdődött meg. A regisztrációt követően minden munkatárs betekintői jogosultsággal tudja használni a GYVR-t. Ennek köszönhetően a család- és gyermekjóléti központok esetmenedzserei, valamint azon család- és gyermekjóléti szolgáltatásban dolgozó családsegítők, akik a családból kiemelt gyermek visszahelyezésének ügyeiben dolgoznak, a GYVR-ben tudják megkeresni a gyermekvédelmi szakellátás által elkészített adatlapokat. A GYVR tervező és értékelő alrendszerében megtalálható: a gyermekvédelmi szakszolgálat által készíttetett elhelyezési javaslat, egyéni elhelyezési terv, amely tartalmazza a gyermek további életútjának alakítására vonatkozó célkitűzéseket és a szükséges intézkedéseket. Az egyéni elhelyezési terv alapján kell elkészíteni a gyermekvédelmi szakellátás szakemberének a nevelésbe vett gyermek egyéni gondozási-nevelési tervét, melynek elkészítésében az ellátást nyújtó intézmény szakemberein túl, közreműködik a gyermekvédelmi gyám, valamint nevelőszülői elhelyezés esetén a nevelőszülő. A tervező és értékelő alrendszerben találhatóak a nevelésbe vétel felülvizsgálatához kitöltött helyzetértékelések, melyeket a gyermek gondozási helye és a gyermekvédelmi gyám tölt ki.
Az EFOP-1.9.4-VEKOP-16. Szociális ágazat módszertani és információs rendszereinek megújítása c. kiemelt projekt (továbbiakban: kiemelt projekt) 2021. májusában több szakmai napot tartott külön a gyermekjóléti szolgáltatást nyújtók részére, valamint a gyermekek átmeneti gondozását biztosítók számára. A szakmai napokon ismertetésre került az, hogy mely szolgáltatók nem végezték még el a regisztrációjukat a GYVR-ben és milyen problémák merültek fel a regisztrációs feladatok végrehajtásánál, amelyről a Magyar Államkincstár Szociális Ellátások Főosztályának vezetői nyújtottak tájékoztatást.
Az információ célirányos eljuttatása a Nemzeti Szociálpolitikai Intézet, mint konzorciumvezető által megvalósuló kiemelt projekt keretében működő család- és gyermekjóléti szolgáltatás módszertani támogatását végző szakértői hálózat bevonásával valósult meg.
A GYVR rendszerbe történt regisztrációjukat követően a gyermekjóléti alapellátást nyújtó intézmények munkatársainak feladata az igénybevevői nyilvántartásban (KENYSZI) rögzített igénybevevők törzsadatainak és az igénylések adatainak tisztítása. A gyermekek átmeneti gondozása esetén minden ellátottnál szükséges, a család- és gyermekjóléti szolgáltatást nyújtóknál pedig a gyermekek adatait szükséges átnézni és tisztítani, annak érdekében, hogy a GYVR rendszerbe 2021. július 1-én áttöltött adatok között ne legyen hibás adat. Az adattisztítási feladathoz az igénybevevői nyilvántartásról készült képernyő képekkel és leírással segítette a Magyar Államkincstár Szociális Ellátok Főosztálya a területen dolgozó szakemberek munkáját.
10,682 megtekintés